Najlepsze Serwery Minecraft w Polsce!
   Witaj serdecznie na forum gdzie znajdziesz swój ulubiony Serwer Minecraft                                         
         

Serwery Minecraft

Witaj, Serwery Minecraft - nie przypadkiem znalazłeś największe forum internetowe Minecraft w Polsce Serwery Minecraft które tu znajdziesz pozwolą Ci miło spędzić czas, poznasz nowych wspaniałych ludzi i przeżyjesz fantastyczne przygody! Jednoczymy ludzi uwielbiających Gry i Minecraft! Zagraj z Nami i odkryj fantastyczne Serwery No Premium! Zobacz co oferuje polecana przez Nas

Lista Serwerów Minecraft



Zarejestruj się bezpłatnie na forum! Oto niektóre z przywilejów:
  • Zakładaj nowe wątki oraz aktywnie w nich uczestnicz,
  • Odblokuj możliwość pisania na Shoutboxie (czat),
  • Ogranicz ilość wyświetlanych reklam,
  • Zdobywaj odznaczenia oraz reputacje,
  • Znajdziesz tutaj darmowe poradniki Minecraft,
  • Odblokuj dostęp do ukrytych działów, tematów i linków,
  • Spersonalizuj swój prywatny profil,
  • Uczestnicz w forumowych konkursach,
  • Pamiętaj to nic nie kosztuje, MineServer.pl to darmowe forum internetowe na którym dowiesz się jak zainstalować minecraft oraz jak grać w minecraft!
Szukałeś Serwerów Minecraft? Znalazłeś! Zarejestruj się, a zagraj z nami!

               
serwery minecraft



Wątek zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[PORADNIK] Muzyka na noteblockach
Autor Wiadomość
AirForce Offline
Ekspert
******

Liczba postów: 398
Dołączył: Jun 2017
182
+
Pomogłem? Daj Diaxa!
Nick na Serwerze:
AirForce

Odznaczenia:

(Zobacz Odznaczenia)
Poziom:
MineGold: 10.00
Post: #1
[PORADNIK] Muzyka na noteblockach
Cześć. Jak niektórzy wiedzą, ostatnio sporo bawiłem się blokami muzycznymi i postanowiłem stworzyć poradnik, który umożliwi niejednemu odtworzenie wybranego utworu.

Część 1: Instrumenty i podstawy.
Najważniejsze jest, aby rozumieć, jak działają noteblocki, jakie mamy instrumenty i jak ich używać. Może zacznijmy od rodzajów instrumentów. To, jaki instrument gra blok muzyczny, zależy od bloku, na którym stoi. Każdy z nich można kliknąć 24 razy, z każdym kliknięciem dźwięk jest coraz wyższy. Z jednego noteblocka mamy w sumie 25 dźwięków, wliczając nieklikany dźwięk.

Piasek, żwir, piasek dusz - Werbel
Instrument perkusyjny, rodzaj bębna. Każdy zna jego dźwięk, pełni krytyczną funkcję przy tworzeniu rytmu.

Kamień, Cegły, bloki na bazie kamienia - Bęben basowy
Instrument perkusyjny, niski, kopiący bęben. Razem z werblem tworzy rytm.

Szkło, bloki na bazie szkła - Tik-Tok
Inaczej tego nie umiałem nazwać. Wydaje prosty, krótki, klikający dźwięk. Przydaje się przy wybijaniu rytmu - ja używam go za talerze perkusyjne, których w MC nie ma.

Drewno, deski, bloki na bazie drewna - Bas
Tutaj przechodzimy już do instrumentów, których będziemy używać do tworzenia melodii. Bas dźwiękiem przypomina gitarę basową.

Ziemia, powietrze, bloki inne niż powyżej - Harfa / pianino
Drugi instrument, który stosuje się do tworzenia melodii. Najwyższy dźwięk basu ma wysokość najniższego dźwięku harfy, więc mamy 49 dźwięków o różnej wysokości (wliczając nieklikane dźwięki.

Część 2: Rytm
Jak się domyślamy, rytm to nie będzie nic innego jak seria bębnów basowych i werbli z pewnymi, ustalonymi przez repeatery odstępami czasowymi. Jednak czy da się przenieść nuty z notacji na repeatery i noteblocki? Da się, ale nie jest to łatwe, ponieważ bardzo łatwo się pomylić, a ograniczenia repeaterów uniemożliwiają odwtorzenie niektórych nut. Ale do rzeczy.

Nieklikany repeater daje przerwę 0.1 sekundy, kliknięty raz daje przerwę 0.2 sekundy, dwa razy przerwę 0.3 sekundy, a trzy razy przerwę 0.4 sekundy. Spiszę listę popularnych temp w muzyce, wraz z różnymi nutami i ilością / klikami repeatera, by je osiągnąć.

0 kliknięć - 0.1s
1 kliknięcie - 0.2s
2 kliknięcia - 0.3s
3 kliknięcia - 0.4s

BPM to Beats Per Minute, czyli dosłownie Uderzenia na minutę. Jest to miara tempa.

Nuty, które są rzadkie i nieobowiązkowe napisałem kursywą, żebyście nie krzątali sobie głowy mało używanymi nutami. Najbardziej insteresują nas nuty, półnuty, ćwierćnuty i ewentualnie ósemki, bo ich będziemy używać w muzyce najczęściej.

TEMPO: 6o BPM:
Półnuta: 2 sekundy (0.4s + 0.4s + 0.4s + 0.4s + 0.4s)
Ćwierćnuta: 1 sekunda (0.4s + 0.4s + 0.2s)
Ósemka: 0.5 sekundy (0.4s + 0.1s)
Szesnastka: [/]
Kwintola(1/5 ćwierćnuty): 0.2 sekundy (0.2s)

TEMPO: 75 BPM:
Półnuta: 1.6 sekudy (0.4s + 0.4s + 0.4s + 0.4s)
Ćwierćnuta: 0.8 sekundy (0.4s + 0.4s)
Ósemka: 0.4 sekundy (0.4s)
Szesnastka: 0.2 sekundy (0.2s)
Trzydziestka-Dwójka: 0.1 sekundy (0.1s)

TEMPO: 100 BPM:
Półnuta: 1.2 sekundy (0.4s + 0.4s + 0.4s)
Ćwierćnuta: 0.6 sekundy(0.4s + 0.2s)
Ósemka: 0.3 sekundy(0.3s)
Triola(1/3 ćwierćnuty): 0.2 sekundy(0.2s)
Szesnastka: [/]

TEMPO: 120 BPM:
Półnuta: 1 sekunda(0.4s + 0.4s + 0.2s)
Ćwierćnuta: 0.5 sekundy(0.4s + 0.1s
Ósemka: [/]
Szesnastka [/]
Kwintola(1/5 ćwierćnuty): 0.1 sekundy (0.1s)

TEMPO: 150 BPM:
Półnuta: 0.8 sekundy(0.4s + 0.4s)
Ćwierćnuta: 0.4 sekundy (0.4s)
Ósemka: 0.2 sekundy(0.2s)
Szesnastka: 0.1 sekundy(0.1s)

Nie znosisz pojęć muzycznych? Nie znasz się na muzyce? Równie dobrze można rytm można zrobić metodą prób i błędów, lub na wyczucie. Zresztą rytm w wielu gatunkach(pop, rock, muzyka elektroniczna, a w szczególności techno) jest bardzo prosty i ogranicza się do naprzemiennego bębna basowego i werbla, ewentualnie wzbogaconego o połowę szybszy tik-tok. Problemy zaczynają się przy próbie grania np. metalcoru lub metalu matematycznego, których złożona rytmika jest ich wizytówką.

Część 3: Melodia
Nie ma muzyki bez melodii. To wiemy. Jednak nie każdy wie, że wysokości dźwięków granych przez bloki muzyczne są uporządkowane tak samo, jak w prawdziwych instrumentach! Zatem dysponując zapisem muzycznym (nawet prosta, czytelna tabulatura nam wystarczy!) możemy wiernie odtworzyć nasz ulubiony utwór. Warunkiem jest fakt, że utwór ma zapis muzyczny (R.I.P. muzyka elektroniczna).

PRZERWY

Tak jak w przypadku rytmu, melodia ma pewne odstępy czasowe. Melodie dobrze jest ustawiać na wyczucie przed strojeniem, a po całkowitym nastrojeniu dopracowywać. Tak jest przynajmniej w moim przypadku

STROJENIE NOTEBLOCKÓW:

Jeśli otworzymy tabulaturę naszego utworu (najczęściej tabulatura jest do gitary, ale w gitarowej formie jest również notacja do pianina), to w rogu znajdziemy dźwięki strun.
[Obrazek: t18LaJL.png]

Korzystając z poniższego odniesienia stroimy noteblocki na te dźwięki, na które nastrojone są użyte struny.

[Obrazek: Noteblock_reference.png?version=7c1da1f9...0dc0c16fbb]

Miejmy na uwadze, że najczęściej struny są posortowane (od dołu) od najniższej do najwyższej, więc stroi się je kolejno coraz wyżej za pomocą odniesienia. Jeśli używamy w utworze wszystkich strun, do tych niskich strun używamy basu, a do wysokich strun harfy. Nie wszystkie melodie będzie się dało zagrać jednym instrumentem. Akurat tą melodię można zagrać jedynie harfą. Zatem nasze noteblocki będą nastrojone następująco:
C(6 kliknięć), F(11 kliknięć), F, F, F, F, A(15 kliknięć)


DRUGIE STROJENIE NOTEBLOCKÓW:
Mając podstawowe dźwięki, musimy jeszcze kliknąć noteblocki odpowiednio do numerów na tabulaturze, aby je odpowiednio podwyższyć. Zatem noteblock C klikamy 3 razy, bloki F 5, 6, 5, 6, 5 razy, a noteblock A 6 razy. No i voila! Jednak niestety rzeczywistość często jest rozczarowująca, i nieraz różnice dźwięków są za wysokie, przez co musimy używać na raz harfy i basu.


CO JAK MUSZĘ ŁĄCZYĆ BAS Z HARFĄ?
Najniższe dźwięki oczywiście będą grane basem, a te wyższe harfą. Wartym uwagi jest fakt, że jeśli przykładowo zabraknie nam na basie 4 kliknięć do chcianego dźwięku, możemy wziąć harfę i kliknąć ją 4 razy - wtedy otrzymamy żądany dźwięk, tylko na harfie, a nie na basie. Być może ta wizualizacja wam trochę pomoże przy tworzeniu:

[Obrazek: TAoJNwO.png]


CO JAK DŹWIĘKI SĄ ZA WYSOKIE?

[Obrazek: OdAaM4M.png]
Taki przykład. Jak widzimy, musimy noteblocki nastroić wysoko, a progi również są wysokie. Ale... Aaale! Każdy próg możemy obniżyć o oktawę, czyli 12 dźwięków w dół. Wtedy każdy dźwięk będzie odpowiedni, ale niższy o oktawę, a więc utwór dalej będzie prawidłowy. Czasami nawet trudno będzie poczuć różnicę. Ta technika strojenia działa tylko wtedy, jak każdy dźwięk melodii jest 12+.

JAK ZROBIĆ AKORD?

Akord to współbrzmienie kilku dźwięków, ponieważ pojedyncze dźwięki często brzmią słabo i nieznacząco. Miejmy na względzie, że jeśli obok jednego noteblocka postawimy drugi noteblock, wtedy sygnał redstone przechodząc przez jeden aktywuje również drugi noteblock. Ustawiając noteblocki w jednej linii możemy zatem zagrać akord z maksymalnie 3 dźwięków, ale dla chcącego nic trudnego. Zatem stroimy każdy dźwięk najpierw na odpowiedni dźwięk(strunę), potem na odpowiedni próg (cyferka na tabulaturze), i mamy nasz akord.

Dziękuję za przeczytanie i powodzenia w tworzeniu!

Wątek będzie aktualizowany o nowe, rzetelne informacje i przykłady. Wszelkie niejasności, nieprawidłowe informacje czy źle wytłumaczone zagadnienia proszę zgłaszać w poście. Zapraszam do komentowania i konstruktywnego krytycyzmu.

[Obrazek: ySCVEhT.gif]
Oceny: Oktawia (+1), Kapo44 (+1), pixieily (+2), Lordzik (+1), Caynaz (+1), Afrapul (+2), Filipw05 (+2), Macieyek (+1), PePsI_2 (+1)
16-January-2019 02:28:41
Znajdź wszystkie posty
Hobbs
Wspieram Forum

Liczba postów: 6969
Dolaczyla: Jan 2012
Reputacja: 777

MineGold: 777.77

Serdecznie polecamy serwis który pomoze Ci zdobyc Ci polubienia, subskrybcje, followersów i rozbudowac Twoje socialmedia!

Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości