Najlepsze Serwery Minecraft w Polsce!
Witaj serdecznie na forum gdzie znajdziesz swój ulubiony Serwer Minecraft

Serwery Minecraft

Witaj, Serwery Minecraft - nie przypadkiem znalazłeś największe forum internetowe Minecraft w Polsce Serwery Minecraft 1.7, 1.8, 1.9, 1.10, 1.11, 1.12, 1.13 które tu znajdziesz pozwolą Ci miło spędzić czas, poznasz nowych wspaniałych ludzi i przeżyjesz fantastyczne przygody! Jednoczymy ludzi uwielbiających Gry i Minecraft! Zagraj z Nami i odkryj fantastyczne Serwery No Premium! Zobacz co oferuje polecana przez Nas

Lista Serwerów Minecraft

.

Zarejestruj się bezpłatnie na forum! Oto niektóre z przywilejów:
  • Zakładaj nowe wątki oraz aktywnie w nich uczestnicz,
  • Odblokuj możliwość pisania na Shoutboxie (czat),
  • Ogranicz ilość wyświetlanych reklam,
  • Zdobywaj odznaczenia oraz reputacje,
  • Znajdziesz tutaj darmowe poradniki Minecraft,
  • Odblokuj dostęp do ukrytych działów, tematów i linków,
  • Spersonalizuj swój prywatny profil,
  • Uczestnicz w forumowych konkursach,
  • Pamiętaj to nic nie kosztuje, MineSerwer.pl to darmowe forum internetowe na którym dowiesz się jak zainstalować minecraft oraz jak grać w minecraft!
Szukałeś Serwerów Minecraft? Znalazłeś! Zarejestruj się, a zagraj z nami!

serwery minecraft



Wątek zamknięty 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zastosowania komend w budowie
Autor Wiadomość
szuno07 Offline
Pomocnik MS
*****

Liczba postów: 53
Dołączył: Sep 2018
41
+
Pomogłem? Daj Diaxa!
Nick na Serwerze:
szuno07

MineGold: 0.00
Post: #1
Zastosowania komend w budowie
Zastosowania komend w budowie

Hej, razem z Nikus124 postanowiliśmy stworzyć poradnik, który nie tylko zapozna was z komendami różnych pluginów, ale także pokaże wam różne zastosowania tych komend w budownictwie. Nie chcieliśmy stworzyć suchego poradnika z rozpisanymi komendami, ponieważ jest dużo stron gdzie znajdziecie rozpisane komendy z danego pluginu a mało osób wyciągnie coś konkretnego ze zwykłego spisu komend. Postanowiliśmy zapoznać was z komendami w lekko ciekawszy i bardziej zachęcający do nauki sposób.

(Z góry też chcielibyśmy przeprosić was, za jakość zdjęć, lecz nie jest ona spowodowana niewyraźnie zrobionymi ss lecz kwestią przy uploadowaniu ss na forum, dlatego umieszczone macie tutaj wszystkie zdjęcia na imgurze w lepszej jakości)
Zdjęcia objaśnień https://imgur.com/a/sa3H1xc
Zdjęcia zastosowań https://imgur.com/a/wanK5AM

WorldEdit (WE), FastAsnycWorldEdit (FAWE)

WorldEdit jest podstawowym pluginem w budownictwie. Ma wiele zastosowań, które nie raz ułatwiały nam budowanie. FAWE jest za to jego rozszerzeniem, zawierającym więcej komend lub dodatkowe funkcje danych komend.

Uwaga Id bloku, które są nierozłączną częścią WE i FAWE możecie zobaczyć najeżdżając myszką na dany blok, jeśli nie macie nic napisanego kliknijcie f3 + H (na niektórych komputerach z windows 10 należy jeszcze przytrzymać przycisk Fn). ID możecie wpisywać słowne (np. stone) lub liczbowe (np. 1). Jeśli chcecie użyć danego koloru bloku (np. wełny, gliny, terakoty) należy patrząc na ID zamienić "/" na ":" np. ID czerwonej wełny to 0035/14, więc zera pomijamy a "/" zamieniamy na ":", przez co ID czerwonej wełny które wpisujemy to: 35:14. W każdym przypadku możecie użyć kilka ID np. stone,sand,glass lub użyć wartości w procentach np. 50%grass,25%dirt,25%stone.


Podstawowe komendy:

[WE] //wand - dodaje nam drewnianą siekierę, którą będziemy zaznaczać nasz teren, który chcemy edytować. (Siekierkę można zabrać również z gm1). Kliknięcie LPM zaznaczy punkt 1 a PPM punkt 2.

[Obrazek: image.php?dm=V8UO]

[WE] //set [id / nazwa bloku](id można wpisać wiele, po przecinku)- stawia w wyznaczonym obszarze dany blok. Oprócz tego możemy wyznaczyć % ilości danego bloku w zaznaczonym obszarze.

[Obrazek: image.php?dm=1F77]

[WE] //undo - cofa poprzednio wykonaną komendę.

[WE] //redo - cofa komendę undo. (Jakby ktoś sobie przypadkowo cofnął coś czego nie chciał)

[FAWE] //pos1 //pos2 - zaznacza punkt 1 i punkt 2 na bloku na którym stoimy, bez użycia siekierki


Modyfikacja i tworzenie terenu (poziom średni)

[WE] //smooth - “wygładza” zaznaczony teren

[Obrazek: image.php?dm=TVEY]

[WE] //walls [id / nazwa bloku] - tworzy ściany dookoła zaznaczonego terenu.

[Obrazek: image.php?dm=FJ6Y]

[WE] //outline [id / nazwa bloku] - tworzy ściany, podłogę, sufit zaznaczonego terenu

[WE] //overlay [id / nazwa bloku] - pokrywa zaznaczony teren danym blokiem.

[Obrazek: image.php?dm=XZNP]

[WE] //replace [id 1 / nazwa bloku 1] [id 2 / nazwa bloku 2] - zmienia wszystkie bloki jednego ID na bloki o drugim ID.

[WE] //pyramid [id / nazwa bloku] [wielkość] - tworzy wypełnioną piramide.

[WE] //hpyramid [id / nazwa bloku] [wielkość] - tworzy pustą piramide

[Obrazek: image.php?dm=ZU0E]

[WE] //cyl [id / nazwa bloku] [wielkość] [wysokość] - tworzy wypełniony walec, jeśli wysokość ustawimy na 1 lub nie wpiszemy nic, powstanie koło.

[WE] //hcyl [id / nazwa bloku] [wielkość] [wysokość] - tworzy pusty walec, jeśli wysokość ustawimy na 1 lub nie wpiszemy nic, powstanie okrąg.

[Obrazek: image.php?dm=1PNK] [Obrazek: image.php?dm=XZXX]

[WE] //sphere [id / nazwa bloku] [wielkość] - tworzy wypełnioną kule

[WE] //hsphere [id / nazwa bloku] [wielkość] - tworzy pustą kule

[Obrazek: image.php?dm=BMQZ]

[WE] // move [ilość bloków] - powoduje przesunięcie bloków

[Obrazek: image.php?dm=RHLK] [Obrazek: image.php?dm=RLK0]

[WE] //fall - powoduje “opadanie” bloków na ziemię

Tu mamy naszą wcześniej stworzoną kule po użyciu komendy fall

[Obrazek: image.php?dm=9ZH2]

[WE] //line [id / nazwa bloku] [grubość] - tworzy prostą linię pomiędzy pierwszym a drugim punktem zaznaczenia

[Obrazek: image.php?dm=RZP9]

[FAWE] //setbiome [biom] - ustawia dany biom w zaznaczonym terenie

Ma to swoje wykorzystanie w przypadku liści, trawy czy warunków pogodowych.

[Obrazek: image.php?dm=WPZD]

Zastosowanie

Zmiane biomów często wykorzystujemy do tworzenia ciekawych lasów. Przydają się nie tylko do ich koloryzacji, ale też do tworzenia lasów z 4 pór roku.

[Obrazek: tpAEVvr.jpg?1] [Obrazek: DCWm6mp.jpg?1]

[FAWE] //replace > (lub) <[id 1 / nazwa bloku 1] [id 2 / nazwa bloku 2] - podmienia bloki znajdujące się pod / nad danym blokiem na inny blok. np. //replace <grass sand (zamienia wszystkie bloki pod blokiem trawy na blok piasku)

Często ta komenda jest wykorzystywana do porastania trawą czy kwiatami szybko bez mączki kostnej Smile
[Obrazek: image.php?dm=OPT7] [Obrazek: image.php?dm=DRNE]

Modyfikacja i tworzenie terenu (poziom zaawansowany)

[FAWE] //sel [typ] - komenda sel zmienia nasz “sposób” zaznaczania, aby zobaczyć listę dostępnych sposobów należy wpisać .//sel list

Oto pare przykładowych "typów" zaznaczeń:

//sel convex

[Obrazek: image.php?dm=NOPW]

//sel poly

[Obrazek: image.php?dm=PU61]

//sel ellipsoid

[Obrazek: image.php?dm=O85P]

//sel cyl

[Obrazek: image.php?dm=B7HC]


[FAWE] //curve [id / nazwa bloku] [grubość] - tworzy krzywą łącząc punkty które zaznaczyliśmy. Uwaga: Komenda działa tylko wtedy kiedy .//sel jest ustawione na convex lub polyhedral

[Obrazek: image.php?dm=WPF1]

Zastosowanie

Komenda w naszym przypadku miała szerokie zastosowanie w budowie dużych drzew. Wszystkie gałęzie zrobione zostały komendą curve zmieniając tylko grubość gałęzi.

[Obrazek: Y3yaCyo.jpg?1] [Obrazek: 4UpoXis.jpg]

[FAWE] //caves [mask] - tworzy jaskinie (nie, nie jakies wybitne Big Grin takie jak zwyczajnie generują się w minecrafcie)

[Obrazek: image.php?dm=UN27]

[FAWE] //ore [mask] [id / nazwa bloku] [wielkość] [liczba] [gęstość] [minY] [maxY] - tworzy w zaznaczonym terenie “kulki” o określonej liczbie, wielkości, gęstości ALE tylko w danym poziomie Y (np. zaznaczamy bloki na poziomie 4 a min. Y dajemy 64 max. 128 to elementy, które się pojawią będą w tym limicie bloków )

[Obrazek: image.php?dm=QOUU]

Zastosowanie

Można komende wykorzystać do tworzenia różnego rodzaju lewitujących małych wysepek czy lekko innych niż w mc chmur Big Grin

[Obrazek: MPPVFKY.jpg?1]

[FAWE] //ores [mask] - tworzy w zaznaczonym terenie rudy i skupiska bloków normalnie generujących się w minecrafcie. (na diamenty i inne minerały coraz wyżej dirt,gravel,andezyt itp.)

[Obrazek: image.php?dm=3IYR] [Obrazek: image.php?dm=SSZU]

Oświetlenie (poziom średni)
Uwaga:
Każdy chyba wie, że bugi ze światłem są już od dawna w mc… Jak raz nie zadziała spróbujcie jeszcze kolejne 100 razy Big Grin Lub też nie zdziwcie się jak nagle to co zrobiliście jakoś dziwnie się zbuguje.

[FAWE] //setblocklight [wartość] - powoduje, że bloki w zaznaczonym terenie zaczynają świecić (wartość od 1 do 15)

[Obrazek: image.php?dm=B5OG]

Zastosowanie

Zabawa z światłem jest ciekawa, lecz często zbugowana. W naszym przypadku komenda ta znalazła swoje zastosowania w tworzeniu "kryształów". Wszelkie kryształy czy to w jaskiniach czy też na powierzchni zyskiwały charakter dzięki oświetleniu ich. Dzięki temu, że jest ta komenda zbugowana i przy świetle 15 działa na tej zasadzie, iż świeci światłem 8-10 a jak gracz podejdzie bliżej do obiektu świeci światłem o wartości 15. Dzięki temu efektowi powstało naprawdę ładne wrażenie, jak gracz podchodzi do kryształu który zaczyna świecić jeszcze mocniej.

[Obrazek: YUW8xMP.jpg?1] [Obrazek: pcRnnkk.jpg]

[FAWE] //getlighting - pokazuje informację o oświetleniu danego bloku

[FAWE] //removelight - kasuje świało w zaznaczonym terenie. (tak możecie zrobić nie świecącą pochodnie Big Grin)

[Obrazek: image.php?dm=JNHA]

Zastosowanie

Komenda przydaje się często do "zabawy" ze światłem. "Pozornie świecące" lampy czy pochodnie naprawdę fajnie wyglądają i można nimi zrobić naprawdę fajny klimat.

[Obrazek: VKBEu5a.png?2] [Obrazek: j540cu3.png?2]

[FAWE] //fixlighting - “naprawia” bugi światła w zaznaczonym terenie

Informacja o zaznaczonym terenie (poziom średni)

[FAWE] //center [id / nazwa bloku] - wyznacza środkowy, środkowe (w przypadku parzystej liczby bloków) bloki na terenie który zaznaczyliście. W ten sposób na ogromnej mapie nie musicie liczyć i szukać środka Big Grin

[FAWE] //size - pokazuje wielkość zaznaczonego terenu, jego punkt 1 i 2 a także typ zaznaczenia (domyślnie cuboid, inny w przypadku używania komendy //sel)

[Obrazek: image.php?dm=NJWM]

[FAWE] //distr - pokazuje ilość bloków zaznaczonego terenu, jakie bloki znajdują się na zaznaczonym terenie, wraz z ich ID oraz ile % zajmują w zaznaczonym terenie.

[Obrazek: image.php?dm=YEGU]



Kopiowanie wklejanie (poziom średni)

[WE] //copy - kopiuje wszystkie zaznaczone bloki.

[WE] //cut - wycina wszystkie zaznaczone bloki.

[WE] //paste - wkleja wszystkie skopiowane / wycięte bloki. UWAGA: Wkleja wszystkie bloki włącznie z powietrzem ! Aby uniknąć wklejenia powietrza należy dodać flagę -a //paste -a

[WE] //rotate [wartosc] - obraca element w osi X

Obiekt
[Obrazek: image.php?dm=ZE5K]
Obiekt skopiowany obrócony o 180 stopni (//rotate 180) i wklejony
[Obrazek: image.php?dm=53XA]

[WE] //schematic save [nazwa] - tworzy schemat w plikach worldedita. Kopiujemy element a później zapisujemy go w schemacie, przez co nawet po kilku dniach możemy wejść, wczytać schemat komendą poniżej i wkleić element Big Grin

[WE] //schematic load [nazwa] - wczytuje schemat, po tej komendzie możemy wkleić schemat komendą //paste

[WE] //schematic list - pokazuje listę zapisanych schematów.

[WE] //flip - obraca obiekt w kierunku w którym się patrzymy np. patrząc na dół obróci obiekt do góry nogami, a patrząc w kierunku przeciwnym do kierunku kopiowania, zrobi lustrzane odbicie.

Zastosowanie

Flip to sposób na szybką latającą wyspe. Wystarczy zrobić tylko góre, skopiować obrócić i wkleić Big Grin Później już tylko udekorować i wyspa jak znalazł Wink

[Obrazek: EkLNzBY.png?1] [Obrazek: ORqLsjA.png?1]

[FAWE] //rotate x y z - obraca aktualnie skopiowany element w trzech osiach X Y Z,

Obiekty
[Obrazek: image.php?dm=53XA]
Obiekt skopiowany i obrócony o 180 stopni w osi Y //rotate 0 180 0
[Obrazek: image.php?dm=EU34]



Pamiętajcie ! Big Grin
Nauka nigdy nie jest prosta i szybka, ale nie poddawajcie się. Pomimo krytyki od innych, z którą możecie się spotkać nie załamujcie się i dążcie dalej. Przez ciężką prace dużo osiągniecie. Z własnego doświadczenia powiem wam, że ja ucząc się WE jako dziecko w wieku 12 lat, wziąłem sobie karteczki, odpaliłem setki poradników i spisałem wszystkie komendy na karteczki. Przez kolejny tydzień siedziałem i codziennie wykonywałem te komendy myśląc, że się uczę. Jeden z większych błędów uczenie się na pamięć komend. Najlepszą nauką jest praktyka ! Wykorzystujcie komendy w budowaniu a same z czasem wejdą wam do głowy Big Grin Początki były naprawdę ciężkie, ale za to teraz mogę pochwalić się obszerną znajomościom tych pluginów. Jeśli tylko lubicie budować lub zaczynacie się uczyć to WE i FAWE pomogą wam w szybszym i ładniejszym budowaniu.

Informacje
Jak wspominaliśmy WE i FAWE jest obszerny a komend jest setki, są to komendy najczęściej przez nas używane. W poradniku nie ma celowo umieszczonych tzw. brushy. Jest to dość obszerny temat. Moze sam WE nie ma tego tak dużo, lecz FAWE ma tego bardzo dużą ilość, na które wchodzą już komendy dość zaawansowane. Postanowiliśmy napisać poradnik i zobaczyć czy odpowiada wam taki sposób tłumaczenia a zarazem zapytać się czy mamy w poradniku dopisać brushe. Jest ich sporo, więc mijało nam się z celem pisanie ich, jeśli sposób tłumaczenia nawet prostych komend dla was byłby niezrozumiały.


Pozdrawiamy
Nikus124 i Szuno07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-March-2019 23:45:04 przez szuno07.)
Oceny: Camrakor_13 (+1), KokeKoke (+2), kociak08 (+2), Caynaz (+1), Admin (+5), pixieily (+1), Igorro88 (+1), Afrapul (+2), kosiarz123451 (+1), Nikus124 (+2), McTrawaPl (+2)
17-March-2019 23:42:39
Znajdź wszystkie posty
Brat Banana
Wspieram Forum

Liczba postów: 6969
Dolaczyla: Jan 2012
Reputacja: 777

MineGold: 777.77

Serdecznie polecamy:
kosiarz123451 Offline
Policja MF
*****

Liczba postów: 210
Dołączył: Oct 2016
97
+
Pomogłem? Daj Diaxa!
Nick na Serwerze:
TheHappyMonster

Odznaczenia:

(Zobacz Odznaczenia)
Poziom:
MineGold: 150.00
Post: #2
RE: Zastosowania komend w budowie
Bardzo dobry poradnik, widac, że włożyliście w niego dużo pracy Big Grin.

minefox.pl TheHappyMonster
mineserwer.pl ChomikPlayGaming
[Obrazek: image.php?di=4BDJ]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-March-2019 00:07:50 przez kosiarz123451.)
18-March-2019 00:06:53
Znajdź wszystkie posty
Admin Online
Właściciel
*******

Liczba postów: 10,317
Dołączył: Oct 2012
4580
+
Pomogłem? Daj Diaxa!
Nick na Serwerze:
SzybkiBanan

Odznaczenia:

(Zobacz Odznaczenia)
Poziom:
MineGold: 738.55
Post: #3
RE: Zastosowania komend w budowie
Jeden z najlepszych jakie widziałem w tym dziale.

Subuj Wink https://www.youtube.com/user/CraftBoardPL Heart
--------------------------------

Serwery Minecraft 1.8 =) http://serweryminecraft.pl
18-March-2019 10:36:20
Znajdź wszystkie posty
Fremol Offline
Zagubiony
*

Liczba postów: 3
Dołączył: Mar 2019
1
+
Pomogłem? Daj Diaxa!
Nick na Serwerze:
hellking93

MineGold: 0.00
Post: #4
RE: Zastosowania komend w budowie
Sztosik Cool
21-March-2019 01:14:16
Znajdź wszystkie posty

Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości